Flermanderi

Der er sket noget vildt: Anna er ikke længere single! Jeg havde jo nok lidt set den komme, for selvom hun kun er to år, så er hun fremme i skoene og, selvfølgelig helt objektiv, en ret flot og ret sød pige. Selve formen på hendes første forhold, havde jeg dog aldrig turde gætte på. Hun har simpelthen ikke bare fået én, men hele to kærester. Pigen er snu, og hun har valgt vuggestuens flotteste tvillingepar, og forelsket sig i dem begge. Og selvom jeg ikke er sikker på, at alle implicerede parter, er helt klar over, hvad der foregår, så er jeg kæmpe fan.  

Anna er fars pige, og endnu engang vælger hun at gå i fars fodspor. Herhjemme praktiserer Jan nemlig også, i en eller anden meget mild grad, en afart af flerkoneri. Jan bor nemlig sammen med intet mindre end tre voksne kvinder med samme efternavn som ham. Det lykkedes for ham, da vi for et års tid siden flyttede i bofællesskab med min søster og hendes kone. Han er dog ikke gift med andre end mig (så vidt jeg ved).

Dengang vi skulle flytte sammen, kan jeg huske, at jeg googlede reglerne for, hvilke konstellationer man egentlig måtte vælge at bosætte i. Det stod hurtigt klart, at flerkoneri var ganske forbudt i Danmark (selvom Joachim B. Olsen vidst en enkelt gang har forsøgt at anfægte den regel), men at man må bo ligesom man har lyst til. Som sagt så gjort, og vi flyttede sammen, og Jan lader til at være relativt tilfreds med situationen. Kommunen derimod er temmelig forvirrede, og har vist konkluderet, at det er mig og min søster der er de voksne på matriklen (det er også til dels sandt), så det er os der får e-post, når der kommer ny affaldsordning eller der skal betales ejendomsskat.

Men tilbage til Anna. Hun må jo på en eller anden måde have knækket koden til min instagram, og været inde og læse Sofie Linde og Co.´s opslag, og nu melder hun sig altså også ind i kampen for ligestilling. Det er da virkelig også skævt, at ordet ”flerkoneri” er vidt udbredt og kendt, hvorimod ordet ”flermanderi” lyder som et fantasiord et barn har fundet på (det er faktisk et helt rigtigt ord). Så tak til Anna for at slå et slag for ligestillingen, ved at date to søde fyre på samme tid – hun skal nok blive til noget stort en dag!

Skriv en kommentar

Design a site like this with WordPress.com
Kom igang